Dla studenta

17 nawyków, przez które wydajesz się nieprofesjonalny

2016-04-17 17:26

 

Mamy dwadzieścia kilka lat i jesteśmy gotowi, by osiągnąć wszystko. Czytamy blogi o rozwoju osobistym i planowaniu kariery. Wiemy, co to personal branding i networking. Umiemy w to. Na Facebooku obserwujemy wszystkich wartych uwagi, a paru z nich mamy nawet w znajomych na LinkedIn. Wierzymy, że i nam się uda. Otwarcie mówimy, że kiedyś chcemy zrobić sześć zer i pomiędzy zdawaniem egzaminów z zarządzania i ekonomii rozkręcamy własny start-up.

Wydaje nam się, że wiemy już dużo, a będziemy wiedzieć i umieć jeszcze więcej, bo wyznajemy samodoskonalenie się i ciągłe podnoszenie sobie poprzeczki. Ile jest prawdy w tym, jak sami siebie widzimy? Jak postrzegają nas przedsiębiorcy i liderzy biznesu – nasi partnerzy, szefowie, współpracownicy, klienci, mentorzy?

Na podstawie rozmów z nimi Bill Murphy Jr. z Inc. sformułował 17 nawyków Millenniasów, przez które wydają się nieprofesjonalni w kontaktach biznesowych.

 

1. Brak właściwego rozumienia przedsiębiorczości

„Widzimy mnóstwo statystyk prezentujących, jak wiele Millennialsów chce któregoś dnia pracować dla samych siebie, ponieważ dorastali w czasie, kiedy świat technologii sprawił, że uwierzyli, że każdy może osiągnąć, czego tylko zapragnie. A to nieprawda. Czego powinni zaprzestać? Powinni przestać myśleć, że bycie własnym szefem jest jedynym sposobem – lub najlepszym sposobem – by doświadczyć, co to znaczy być przedsiębiorczym, mieć na coś duży wpływ i dokonywać ważnej zmiany” – Mike Maugham, Qualtrics

 

 

2. Przypisywanie sobie zbyt wielu zasług

„Problemem jest to, że istnieje korelacja pomiędzy motywacją i umiejętnością doceniania własnych osiągnięć oraz bardzo cienka linia pomiędzy pewnością siebie a arogancją… Millennialsi wymagają od samych siebie bardzo dużo, a ich potrzeba koncentrowania wysiłków na konkretnym celu wymusza na nich bycie nieustannie zmotywowanym. Musimy zrozumieć, że nasz własny cel nie jest nie jest wcale ważniejszy niż ambicje kogokolwiek innego” - Reza Jafery, Casual Solutions LLC

 

3. Nadmierna pewność

My Millennialsi potrafimy być bardzo pewni siebie, co może być motywujące i „elektryzujące” dla ludzi wokół nas – ale tylko wtedy, gdy jesteśmy przy tym autentyczni i mamy ku temu realne podstawy. Dlatego nie warto udawać eksperta, gdy w rzeczywistości nie znamy odpowiedzi na pytanie lub nie jesteśmy jej pewni. Nie ma nic złego w otwartym mówieniu, że czegoś nie wiemy, nigdy wcześniej tego nie robiliśmy lub nie zgłębialiśmy jakiejś kwestii.

 

4. Brak skupienia

„Pokolenie Y dorastało przed telewizorem, bombardowane nowymi bodźcami co 15 sekund. W rezultacie wiele osób toczy zaciętą walkę o odzyskanie zdolności wytrwania w skupieniu przez dłuższy czas. Niestety, internet i urządzenia mobilne nie pomagają w zwalczeniu tego nawyku” – Orun Bhuiyan, co-founder, SEOcial

 

5. Dbanie tylko o siebie

„W dzisiejszych czasach przywództwo sprowadza się do stwarzania atmosfery współpracy i pracy zespołowej – a to nie jest mocna strona Millennialsów… Często to widzę: świetne techniczne doświadczenie, ale brak umiejętności nawiązywania kontaktu i porwania za sobą ludzi. Może to wszystko przez godziny spędzane ze smartfonem w ręku” – Lawrence Polsky, co-founder, Teams of Distinction

 

 

6. Brak umiejętności przyjmowania lub udzielania krytycznych uwag

„Często boją się, że zranią czyjeś uczucia zamiast pobudzić do zmiany… Z drugiej strony, Millennialsi muszą się nauczyć, jak przyjmować krytykę. Gdybym musiał powiedzieć przeciętnemu Millennialsowi, że to, co zrobił, było niezłą próbą, ale nie jest dobre – prawdopodobnie byłby wściekły. Millennialsi są wrażliwym pokoleniem, najbardziej wrażliwym w historii, i muszą pracować nad tym, by reagować na to, co się do nich mówi, mniej emocjonalnie” – Adam Lawrence, StrollingWild

 

7. Więcej mówienia, mniej słuchania

„Jako młode pokolenie, naszym nadrzędnym celem powinno być… uczenie się tak dużo, jak tylko możemy, od innych ludzi. I nie tylko to - jeśli chcesz nawiązać z kimś dobre stosunki, musisz pokazać, że interesujesz się tym, co ktoś do Ciebie mówi. A słuchanie jest podstawowym czynnikiem w budowaniu wzajemnego zrozumienia” – Sean Kim, CEO, Rype

 

8. Granie zbyt fajnego, by się czymś przejmować

„Spotkałam się z kilkoma przypadkami młodszych ludzi o poglądach, że olewanie wszystkiego jest w pewien sposób fajne. Myślę, że to niemożliwe, by odnieść sukces z takim stosunkiem do pracy i obowiązków. W wielu firmach prawdziwe zaangażowanie i dawanie z siebie wszystkiego ich założycieli i pracowników było tym, co pozwoliło im się rozrastać i odnosić sukcesy” – Louisa Levit, Co-founder, Unexpected WaysReliable PSD

 

9. Panika i strach przed popełnianiem błędów

„Moje pokolenie zdobywało złote gwiazdki za właściwie wszystko. Teraz żyjemy w dorosłym świecie, gdzie jeśli popełniasz błąd i otrzymujesz wezwanie od szefa, lepszym pomysłem wydaje się skoczenie z klifu niż pójście do pracy następnego dnia. Błędy zdarzają się każdemu i nie oznaczają końca kariery” – Heather Taylor, pisarka

 

 

10. Niechęć do rozmów telefonicznych

„Duża część interesów jest nadal załatwiana telefonicznie. Nie możesz wysłać SMS-a do prezesa, aby poprosić go o zastanowienie się nad zakupem Twojego produktu, który opisałeś linijką emotikonek. Nawet jeśli pomyślał, że to błyskotliwa taktyka, prawdopodobnie chętnie chwyciłby za słuchawkę, by z Tobą o tym porozmawiać. Dlatego warto odbierać telefony i brzmieć profesjonalnie” – Meagan Nordmann, RiskSense

 

11. Za dużo wielozadaniowości

„Wydaje nam się, że jesteśmy bardzo efektywni, podejmując się wielu zadań jednocześnie, ale biznes nauczył mnie, że multitasking nie zawsze jest właściwym rozwiązaniem, podobnie jak przeskakiwanie z projektu na projekt niczym zając” – Salman Aslam, CEO, Omnicore

 

12. Oczekiwanie zbyt wielu bonusów

„Młodzi kandydaci powinni zapomnieć o tym, co widzą w filmach i czytają w mediach społecznościowych i skupić się na możliwościach rozwoju kariery zamiast na ekstra dodatkach. Jeśli nie pracujesz dla giganta z Doliny Krzemowej, prawdopodobnie nie będziesz miał zagwarantowanych codziennych posiłków, baristy i darmowego prania na sucho dostarczanego do biura. Oczekiwanie i proszenie o takie ekskluzywne bonusy może sprawić, że kandydat do pracy będzie wydawał się oderwany od rzeczywistości i prawdopodobnie uznany będzie za primadonnę” – Lauren Bigelow, dyrektor wykonawczy, Accelerate Michigan Innovation Competition

 

 

 

13. Niewykorzystywanie swojej „millennialskości”

„Millennialsi powinni używać swojego niepowtarzalnego głosu. Większość światowych konsumentów to Millennialsi, a mówienie głosem konsumenta to niezaprzeczalna wartość. Jednak musi on być wyraźny i rzeczowy. Dlatego używanie słów takich jak super, ekstra, spoko powinno być moderowane. Bądź młodzieńczy, ale operuj szerszym zasobem słów, które wyrażają podekscytowanie lub przyjemność” – April Masini, AskApril.com

 

14. Brak chęci poświęcania czasu na uczenie się

„Rekrutowałem na stanowiska, gdzie wymaganiami było posiadanie licencji handlu nieruchomościami lub trzymiesięczny okres szkoleniowy. Żaden Millennials, z którym się zetknęliśmy, nie chciał poświęcić swojego czasu na przejście przez proces szkoleniowy, dlatego naszym ostatnim zatrudnionym był reprezentant pokolenia Baby Boomers” – Steven Clarke, Steven Clarke Real Estate

 

15. Nieumiejętność odłączenia się

„Millenialsi to najlepsi sprzedawcy. Często nie widzą grubej linii dzielącej ich pracę i życie prywatne, co sprawia, że używanie mediów społecznościowych takich jak np. Instagram czy Twitter jest bardzo efektywne w nawiązywaniu relacji biznesowych, ale pozostaje też nie bez skutku dla zawsze uznawanych za ważniejsze spotkań twarzą w twarz i networkingu. Młodzi ludzie powinni pozbyć się nawyku bycia uwiązanym do swoich urządzeń 24/7/365” – Adam Honig, co-founder i CEO, Spiro Technologies

 

16. Brak umiejętności czytania ze zrozumieniem

„Wydaje się, że ‘TL;DR’ sięgnęło rzeczy, które wymagają tylko scrollowania na telefonie. Mieliśmy mnóstwo problemów z młodymi ludźmi, którzy aplikowali na stanowiska bez uprzedniego przeczytania ofert i opisu obowiązków. Często spotykaliśmy się też z prośbami o przekazanie informacji na temat listy naszych apartamentów, mimo że wszystko, o co proszono, było cały czas przed oczami pytającego” – Jeremy Schmidt, dyrektor marketingu, RentCollegePads.com

 

17. Bycie nieobecnym podczas rozmowy

„Częstą krytyką kierowaną w stronę Millenialsów jest zarzut, że nie są skorzy do angażowania się w konwersacje twarzą w twarz, aby wspólnie nad czymś popracować lub rozwiązać problem i chętniej wybierają kontakt przez media społecznościowe, e-mail lub telefon. Konsekwencją tego są słabo rozwinięte umiejętności społeczne i komunikacyjne oraz pojęcie niegrzecznego i/lub nietaktownego zachowania” – Keith Fowler, Black Isle (Europe) Limited

 

 

Natalia Gorczyca

Dla studenta

#Wspieram8 – czyli co łączy ONZ i Dni Kariery®?

Jeśli obserwujecie naszego facebooka, instagrama lub braliście udział w poprzedniej…

2017-09-19 19:55
Dla studenta

Dlaczego tak bardzo obawiamy się swojej pierwszej…

Według raportu Pracodawca Roku® 2015, aż 44% młodych ludzi…

2017-03-11 11:42
Dla studenta

6 sposobów na zdobycie praktycznego doświadczenia,…

Podpowiadamy jak zbudować swoją atrakcyjność w świecie biznesu.

2017-03-04 15:31

Chcesz dowiedzieć się więcej o Dniach Kariery oraz organizacji AIESEC?