Dla studenta

Zadbaj o swoją markę osobistą w social media

2016-02-17 22:48

 

Przeglądając CV kandydata, rekruterzy przywiązują największą wagę do umiejętności i doświadczenia zawodowego. Rozwój serwisów społecznościowych sprawił, że coraz więcej rekruterów szuka w Internecie informacji o kandydacie, sprawdzając jakie treści zamieszcza na portalach społecznościowych. W przypadku osób wkraczających na rynek pracy tj. studentów i absolwentów, ważnym jest posiadanie konta w specjalistycznych serwisach rekrutacyjnych. Już na etapie studiów warto zacząć budować swoją markę osobistą. Od czego warto zacząć? 

 

1. ROZDZIEL INFORMACJE PRYWATNE OD ZAWODOWYCH 
Kluczową sprawą w zarządzaniu własnym wizerunkiem w social media jest rozdzielanie treści między grupą znajomych i współpracowników. Na swoim profilu na portalach społecznościowych możesz umieszczać to, na co masz ochotę, ponieważ jest to profil prywatny. Jednak nie dopuść do tego, aby potencjalni pracodawcy mieli do niego dostęp i widzieli Twoje prywatne zdjęcia z imprez. Jak temu zapobiec? Wejdź w ustawienia prywatności na swoim koncie na Facebooku i w opcjach widoczności wybierz „Znajomi”. 

2. SPÓJNOŚĆ, SZANOWNI PAŃSTWO! 
Strategicznym punktem w tworzeniu marki osobistej jest budowanie spójnego wizerunku we wszystkich kanałach, którymi się komunikujesz. Dbaj o aktualność zamieszczanych tam danych. W serwisach rekrutacyjnych np. GoldenLine, aktualizuj na bieżąco nabyte umiejętności i informacje o zdobytym doświadczeniu zawodowym. Dzięki temu rekruterzy oraz osoby z Twojej sieci kontaktów  z pewnością zauważą, że dbasz o własny wizerunek w sieci. 

 

 

3. BE YOURSELF! 
Nie samą pracą żyje człowiek. Nie ukrywaj, że poza pracą nie robisz nic więcej. Ktoś, kto po 8h pracy znajduje czas na swoje pasje, z pewnością okaże się wartościowym partnerem do rozmowy. Warto otwarcie w portalach społecznościowych pisać o tym, co lubimy, jakie książki czytamy i które kraje ostatnio odwiedziliśmy. Prędzej czy później zbuduje to ważny pomost pomiędzy nami  a potencjalnym decydentem naszej przyszłości. 

4. NIE #HEJTUJ, TWÓRZ! 
Większość użytkowników Internetu to bierni obserwatorzy. Jeśli chcesz świadomie budować swój wizerunek, również powinieneś przejść od pasywnego przyswajania treści do aktywnego ich współtworzenia (nie hejtowania). Udział w dyskusji na tematy zawodowe czy związane z hobby ułatwi budowanie Twojego wizerunku. Poznasz specjalistów w dziedzinach, które Cię interesują, a przede wszystkim sprawisz, że w sieci będziesz rozpoznawalny. 

 

 

 

5. WŁASNY CONTENT – STWÓRZ COŚ OD SIEBIE 
Tworząc własne miejsce w sieci, dajesz do zrozumienia, że posiadasz konkretną wiedzę w danym temacie i chcesz przekazywać ją dalej. Co więcej, pokazujesz potencjalnym partnerom np. zawodowym, że aktywnie działasz, sugerując tym samym, że podobne podejście do życia prezentujesz podczas realizacji zleconych zadań. 

 

Pamiętaj, wszystko, co robisz w Internecie, buduje Twoją markę osobistą.

 

 

Sandra Wiktorko

Dla studenta

#Wspieram8 – czyli co łączy ONZ i Dni Kariery®?

Jeśli obserwujecie naszego facebooka, instagrama lub braliście udział w poprzedniej…

2017-09-19 19:55
Dla studenta

Dlaczego tak bardzo obawiamy się swojej pierwszej…

Według raportu Pracodawca Roku® 2015, aż 44% młodych ludzi…

2017-03-11 11:42
Dla studenta

6 sposobów na zdobycie praktycznego doświadczenia,…

Podpowiadamy jak zbudować swoją atrakcyjność w świecie biznesu.

2017-03-04 15:31

Chcesz dowiedzieć się więcej o Dniach Kariery oraz organizacji AIESEC?